16 Ekim 2012 Salı

PAZARLAMA&ALOYACARD

 
1. PAZARLAMA TANIMI  
Pazarlama  Pazarlama Enstitüsüne ve American Pazarlama Birliğinin tanımına göre  “Pazarlama, hedef tüketici, müşteri ve toplumun istek ve gereksinimlerini tatmin ederek kar sağlayacak pazarlama bileşenlerinin (ürün / hizmet, fiyat, dağıtım ve tutundurma) planlanması, yönetimi ve denetimi çabalarıdır.”

         Görüldüğü gibi pazarlama, insanların gereksinimlerini, değişimleri yakalayıp onlar doğrultusunda ürün ve hizmetler oluşturmaktan, hedef kitleye ulaştırılmasına kadar uzanan uygulamaları kapsayan süreçler bütünüdür. O halde pazarlama, üretimden sonra değil, üretimden önce başlayıp üretim sırasında, satış öncesi, satış anı ve satış sonrasında da devam eden bir eylemdir.  
         Pazarlamaya bu açıdan yaklaştığımızda tüketicinin merkeze yerleştirildiği görülmektedir. Bu aşamada pazarlamaya konu olan şey ürün ve hizmet olmaktan çıkarak, hedef tüketici, müşteri ve toplumun sorunlarının çözümü olmakta, buna karşılık pazarlama yöneticisi (firma, kurum) de çözüm üreten kişi konumuna gelmektedir. Günümüzde çağdaş pazarlamanın amacı, hedef tüketici ve müşterilerin istek ve gereksinimlerini tatmin ederek kar sağlamaktır. 
     Pazarlama “tüketici ihtiyaç ve isteklerinin neler olduğunu” ve “hangi hedef pazarlarda daha başarılı olacağını”  belirlemeye ve bu pazarlara “uygun mallar, hizmetler ve programları geliştirip  uygulamaya koymaya” yönelik faaliyetler bütünüdür. 
2. PAZARLAMA YONTEMLERİ  
2.1. Doğrudan Pazarlama
2.2. Halkla İlişkiler
2.3. İlişkisel Pazarlama
2.4. Gerilla Pazarlama
2.5. Reklam
2.6. Ağızdan Ağza İletişim
2.7. Konumlandırma
2.8. İnternette Pazarlama
2.9. Taşıma
- Bulunabilme, Hız ve Frekans, 
- Güvenlik ve Risk, 
- Maliyet. 
2.10. Satış ve Dağıtım Kanalları
- Kanallar ve Kullanımları, 
- Stok Düzeyleri ve Sevk Süreleri, 
-Karlılık Oranları, 
-Satış Koşulları, 
- Önemli Dağıtıcılar 
2.11. Fiyatlar.
- Üst ve Alt Sınırlar, 
- Rakiplerin Fiyatlama ve Fiyat Stratejileri, 
- Ürün Avantajları. 
2.12. Teknik Hizmetler
- Müşavirlik, 
- Şikayetleri Karşılama, 
- Bakım, Onarım ve Yedek Parça, 
- Eğitim, 
- Garanti. 
2.13. Reklam ve Satış Promosyonları
- Rakiplerin Teknikleri ve Harcamaları, 
- Medyaların Maliyetleri ve Etkinlikleri, 
- Rakiplerin Verdikleri Mesajlar, 
- Dağıtım Kanallarınca Yapılan Tanıtma Çalışmaları. 

2.PAZARLAMA YÖNTEMLERİYLE İLGİLİ BİLGİLER 

2.1)DOĞRUDAN PAZARLAMA
         Pazarlama iletişimi, ürünün hedef tüketiciye ulaşması ve tüketicinin alması gereken mesajın çeşitli yöntemlerle uygun bir şekilde sunulmasıdır. Doğrudan pazarlama bu sunuş yöntemlerinden biridir ve tüketicinin statik olduğu ev ya da iş ortamında uygulanır. Doğrudan Pazarlama: "Herhangi bir yerden ölçülebilir bir tepkiye ve / veya faaliyete neden olmak veya müşterilerin fikirlerini etkilemek amacı ile, bir veya daha fazla reklam aracını doğrudan kullanan etkileşimli (çift yönlü) bir pazarlama sistemidir".
         Pazarlanan ürünün satılabilmesi için önce kavramın satılması gerekiyor. Kavramın tüketiciye ulaşma yöntemlerinde ön plana çıkan ilk unsur Medya, sonrasında İnternet ve evlere kadar gidilip kapıda verilen mesajlardır. Kitlesel pazarlamanın etkinliğini yitirmeye başlamasıyla beraber önemi her geçen gün artamaya başlayan doğrudan pazarlama ülkemizde de etkinliğini artırmaya başlamıştır. Örneğin; bir işletme yeni bir ürün ya da hizmet tanıtımını belirlenen hedef kitleye bir mektup, broşür vb. ile posta aracılığıyla duyurabilir, hatta içine sipariş formu ekleyebilir.
         Değişen müşteri profilleri ve insanların değişen yaşam tarzları, pazarlamada kullanılan teknolojilerin değişmesi ve yaygınlaşması, müşteri odaklı pazarlama anlayışı doğrudan pazarlamanın yaygınlaşmasına neden olmuştur.
Doğrudan pazarlamanın 4 temel unsuru barındırdığı görülmektedir. 
1. Doğrudan pazarlama etkileşimli (çift yönlü) bir iletişim sistemidir. Ürün veya hizmet pazarlamacısı ile müşteri arasında çift yönlü bir iletişim söz konusudur. 
2. Doğrudan pazarlama hedefi olan müşteriye yanıt verme fırsatı tanımaktadır. Müşterinin olası tepkisinin izlenme şansı bulunmaktadır. 
3. Doğrudan pazarlamada iletişim her yerde olabilir. Yani potansiyel müşterinin bir satış noktasına gelmesi veya satış görevlisi tarafından ziyaret edilmesi gerekmemektedir. 
4. Müşteriden kişisel yanıt gelmesinin veya gelmemesinin kolaylıkla izlenmesi, doğrudan pazarlama faaliyetlerinin kolaylıkla ölçülmesine olanak sağlamaktadır.
         Teknolojik gelişmeler hem katalogla, postayla ya da telefonla pazarlama gibi geleneksel doğrudan pazarlama yöntemlerini hem de bilgisayar, faks, televizyon, elektronik posta, İnternet gibi yeni doğrudan medya olanaklarını geliştirmiştir. Bunlardan birkaçı;
         Katalogla pazarlama yapan  Gıda işletmeleri, oteller ya da diğer işletmeler kullanım sıklığına göre müşterilerini ödüllendiren programlar ya da kulüp programları aracılığıyla güçlü müşteri ilişkileri kurmaya çalışırlar. Web siteleri müşterilere sanal ortamda gıda işletmelerini "ziyaret" etme, gıda ürünleri ve özellikleri hakkında bilgi edinme, kurum personeliyle etkileşimde bulunma ya da eğlence olaylarına ve etkinliklerine katılma olanağı sağlar.
 2.1.1.Doğrudan Pazarlamanın Gelişme Nedenleri
Doğrudan pazarlamanın gelişmesinde etkili olan faktörler aşağıdakilerdir: 
1) Pazarlama anlayışlarında ortaya çıkan müşteri odaklılık, müşteri tahmini gibi müşteriyi temel alan çağdaş pazarlama anlayışı: "Ürünler müşteriye nasıl daha kolay ve etkin sunulabilir" sorusuna cevap aranıyor. 
2) Tüketici pazarlarının kitlesellikten uzaklaşarak küçük Pazar bölümlerine ayrılması: Kitle iletişim çabalarıyla bir birey olarak görülmek istenen tüketicilere ulaşmak güçleşmektedir.
3) Sosyo-kültürel çevredeki değişmeler: Nüfus artışı ve kentleşme olgusunun beraberinde getirdiği kent karmaşası, trafik ve park sorunları, tüketicilerin geleneksel alışveriş ortamlarında alışveriş yapmasını zorlaştırmaya başlamıştır. Örneğin; çalışan kadın sayısının artması, zamandan tasarruf sağlayan alışveriş yöntemlerine olan popülerliğini artırmıştır.
4) Teknolojik gelişmeler: Özellikle bilgi teknolojilerindeki gelişmelerin doğrudan pazarlamanın gelişmesinde çok olumlu bir etkisi olmuştur.
5) Kişisel satışın maliyetli olması: Endüstriyel alıcılara ulaşma ve iletişim kurmanın vazgeçilmez tekniği olan kişisel satışın maliyetli olması, bu pazarda da doğrudan pazarlamayı popüler kılmaktadır.
2.1.2.Doğrudan Pazarlamanın Üstün ve Zayıf Yönleri 
Doğrudan pazarlamanın üstün yönlerini şu başlıklarda toplayabiliriz: 
- Düşük maliyet: Mağazasız perakendecilik olarak da bilinen doğrudan pazarlamada mağaza ile ilgili maliyetler söz konusu değil. 
- Yüksek kar marjı: Üretici kuruluşlar, perakendecilere verecekleri payın büyük bir kısmını kendilerine bırakabilme olanağına sahiptir. Ayrıca, satışların yüksek boyutlara ulaşması nedeniyle karlar da artma eğiliminde olacaktır. 
- Seçicilik: İşletme kendi ürününe karşı ilginin yüksek olduğu pazar dilimini belirleme ve bu dilime doğrudan ulaşma yeteneğine sahiptir. 
- Esneklik: Listelerin oluşturulması ve zamanlama konularında doğrudan postalama ve yaratıcı unsurlar büyük esneklik sağlamaktadır. 
- Reklam ve satış kombinasyonu: Doğrudan pazarlama, reklam ve satış fonksiyonlarını tek bir duyurumda, postalama içinde birleştirmektedir. 
- Kendini ölçme: Neyin amaçlandığı ve ne elde edildiği kısa zamanda ölçülebilir. Böylece, gelecek programlarda nelerin yapılabileceği konusunda somut bilgilere ulaşılabilir. 
- Kontrollü dağıtım avantajı: Geleneksel pazarlamada ürünün üreticiden tüketiciye hareketi için yoğun çalışmalar yapılmalıdır. Mağazadaki raflarda yer almak için değişik taktikler gerekmektedir. Ancak tüm bu çalışmalara karşın, dağıtımın tam kontrolünden söz edilemez. Öte yandan doğrudan pazarlamada dağıtımda tam bir kontrol var. 
- Uygulamalı hizmet anlayışı: Doğrudan pazarlama ürünleri hizmet ve tatmine çevirmek konusunda geniş bir yeteneğe sahiptir. Örneğin; özellikli kitapların perakende satışı posta ile sunulduğunda bir kitap kulübü haline gelebilir. Sunulan hizmet, ürünün değer kazanmasını ve satışların gerçekten kolaylaştırmasını sağlayabilecektir. 
  
2.4 Gerilla Pazarlama

Gerillaların savaş yöntemi, pazarlama alanında kullanıldığında hem göze hem de akla hitap eden ilginç örnekler ortaya çıkıyor.
 
Az bütçeyle en etkili mesajı vermeyi ve en fazla insana ulaşmayı amaçlayan bu yöntem, ülkemizde henüz yaygın değil; ama dünyada çok sık kullanılıyor. Twigy terlikleri bu yöntemle marka olmayı başaran firmalardan.

Pazarlamanın birçok yöntemi var, ama en makbul olanı kısa yoldan, en etkili sonuca ulaşanı olsa gerek. 90’lı yıllarda gelişen, 2000’lerde satış uzmanlarının ve firmaların gözdesi olan ‘gerilla pazarlama’ uygulaması, tam da böyle bir yöntem. İlk taktiği, az güçle (para, insan, mekân…) en etkili mesajı vermek. Silahlarla donatılmış küçük toplulukları akla getiren gerilla sözcüğü ilk bakışta insana korkunç gelebilir. Ancak gerillaların savaş yöntemi, pazarlama alanında kullanıldığında hem göze hem de akla hitap eden çok hoş örnekler ortaya çıkabiliyor. Yurtdışında çok fazla kullanılan bu uygulama, ülkemizde henüz yaygın değil. Ancak son yıllarda firmalar, ‘gerilla pazarlama’yı öğrenmek için eğitimlere katılıyor, kendi gerillalarını oluşturmaya çabalıyor. Twigy terlikleri bu yöntemi kullanarak marka olan firmalardan. Twigy, terliklerini yüksek sosyeteye tanıtmak için afişlerini bir dönem çok meşhur olan Laila’nın denize bakan bölümünde tekneyle dolaştırmıştı. Normal şartlarda bu reklam, 40-50 bin dolara mâl olacakken bir tekne ve afişle çok etkili bir reklama imza attılar. Dolayısıyla hem içeride eğlenenler afişleri gördü, hem de paparazziler içeride kim var diye fotoğraf çekerken Twigy terliklerini de çekmiş oldu. Twigy, taraftar terlikleri çıkartarak, milyonların tutkusunu fırsata çevirmeyi de başardı. Türkiye’de bu konuda eğitim veren uzmanlardan Zeki Yüksekbilgili, “Askerî gerilla kavramının anlamı en az insan gücüyle, en fazla zararı verebilmek. Reklamda ya da pazarlamadaki mantık da en az bütçeyle en fazla insana ulaşabilmek. Amerika-Vietnam savaşını düşünün. Vietnamlılar, gerilla taktikleriyle Amerika’yı yendi. Gerilla pazarlaması özellikle küçük ve orta ölçekli işletmelerin küçük, periyodik; ama şaşırtıcı ataklarla, piyasadaki diğer rakiplerini demoralize edip piyasalarda bir yer edinmesi prensibine dayanıyor.” diyor.
Türkiye’den örnekler

* Alem Fm’in DJ’lerinden Nihat Sırdar’ın programının sponsorlarından biri Maximum Kart. Programa Maksimum Kart ekstrenizi ve telefonunuzu yolluyorsunuz. Program sürerken sizi telefonla arıyorlar. Eğer telefonu “Hayat Maksimum’da” diye açarsanız kartınıza 500 YTL yüklüyorlar. Arayan eğer Nihat Sırdar değilse, niye telefonunu böyle açtığınızı karşınızdakine izah ederek bir güzel ayaklı reklamcı oluyorsunuz.

* Show Radyo ve Cine 5, logolarının ve radyo frekanslarının bulunduğu çay altlıklarını İstanbul’da özellikle yaz aylarında sık ziyaret edilen kahve ve nargile salonlarına ücretsiz olarak dağıtıyor.
Almanya’da mayınlar sebebiyle zarar gören çocuklara dikkat çekebilmek için bir kampanya hazırlanmış. Kapılara yapıştırılan top oynayan çocuk figürü, kapı açıldığında ayağı çocuktan ayırıyor. Kapıda şunlar yazıyor: “Her yıl, binlerce çocuk kurban oluyor ve 100 milyon kara mayını hâlâ bulunamamış durumda.”
Bir kahve firması, “Hey, City that never sleeps. Wake up” sloganı ile billboard’unu yere koyuyor. Nereye mi? Hani şu her sabah dumanı tüten kanalizasyon rögarlarının üstüne. Böylece kahvenin dumanı da tamamlanıyor. Buradaki ince düşünce, kent yaşamının gündelik gerçekliği ile ürününüzü etkinleştirmek. Hem de çok az bir maliyet ile. Bu uygulamayı yakında bir Türk firması da yapacak.

Fransa’nın en büyük otomobil dergilerinden L’argus, Paris’teki en işlek 5 caddeye içi para dolu arabalar bırakmış. Arabaların üzerindeki tabelada “Tüm paranızı arabaya harcamayın” yazıyor.

Travel Alberta adlı firma, telesijeylerinin reklamını metro istasyonlarında bulunan bankların arkasına yerleştirilen fotoğraflarla bu şekilde yapıyor.

Radyospor, en iyi futbol yayınının kendi frekanslarında olduğunu anlatmak için böyle bir gerilla taktiği uyguluyor.

İstanbul’daki Bağ Pastanesi servis aracının arka koltuğuna pastacı yerleştirmiş. Hem pasta hem de amca çok şirin olmuş.

Bir dönem çok sevilen Rocky filmleri, Century Fox tarafından yeniden çekilince ilginç bir tanıtım kampanyası yaptılar. Filmin ilk gösteriminden önce, sokağa dayak yemiş gibi makyaj yapılmış birçok kişiyi bıraktılar. Adamların üzerindeki tişörtlerde ise “Rocky Geri Döndü” yazıyor.

Papa Johns Pizza, şubelerinin olduğu bölgelerde evlerin kapılarına, üç boyutlu küçük kartonlar yapıştırmış. Kapının gözetleme deliğinden bakan ev sahibi, bu sayede karşısında bir anda Papa Johns Pizza dağıtıcısını görüyor. Aslında gördüğü, gözetleme deliğinin diğer tarafına yapıştırılan karton…

Meksika’da Dünya Su Günü etkinlikleri kapsamında tüm alışveriş merkezi tuvaletlerine küçük birer sticker yapıştırıldı. Ellerini yıkayanlar için ne kadar çarpıcı bir mesaj!

Kuş yemi üreten firmanın bilbordları daima kuşlar ile sarılı. Bunu sağlamak için üst kısmı bir yemlik olarak tasarlanmış. Kuşların bu yeme itimat gösterdiğini düşündürüyor.
ALOYATRCARD Turistler için aloyacard sistemi: ALOYATRCARD Turistler için aloyacard sistemi:UYGUN SABİT HAT TARİFESİ VE ALOYAMOBİLE,ALOYACARD İLE ÜLKELER ARASI YÜKSEK TELEFON FİYATLARINA SON VERİN !



 
ALOYATRKURUMSALBİREYSELHİZMETLERİLETİŞİM 



via @muratcirali(facebook) via muratcirali (Pinterest) 0531 658 2214

http://http://www.aloya-card.net/"
aloya GmbH 2010 yılında, makul fiyatlara uluslararası telefon konuşması çözümü üretmek için kurulmuş olup, iki lider şirketin ortak teşebbüsüdür.
Yaratıcı çabalar sayesinde, son 2 yılda telekomünikasyonun tüm alanlarındaki yüksek ücretleri düşüren bir ürün dizisini pazara sunmak mümkün olmuştur.
Bunun yanı sıra, kalitenin de gözden kaçırılmaması gereği, ürünlerimizi en yeni teknolojilerle donatmamızla sonuçlanmıştır. Buna rağmen, aloya ürünlerinin kullanım kolaylığı değişmemiştir.
Aloya'yı alışılmış ucuz hizmet sağlayıcılardan ayıran, konuşmanın herkes için ucuz olmasını sağlayacak en uygun fiyat/performans oranını sürekli olarak sunma kararlılığıdır.

Kaynak: http://www.aloya.net/index_tr.html
http://www.aloya-card.net/"
 

Hiç yorum yok:

Powered By Blogger

İlginizi Çekebilir

Bu Blogda Ara

XTicaret

banner

GCM FOREX